2010. augusztus 13., péntek

Otthoni hajnyírás - Philips QC5002

Ez már a második hajnyíró amit vettem. Az első egy Rossmannba kapható gép volt ami levolt értékelve olyan 1000 forintra. Akkumulátoros gép és csak asztali töltőn lehetett tölteni, tehát hálózatról nem üzemelt. Adtak hozzá különböző rátétet, fésűt, ollót, tisztító kefét illetve ólajzót. Arra hogy kipróbáljuk, hogy menni fog-e barátnőmnek a hajnyírás arra jó volt. Csak volt, mert idővel az akkuja már nem bírta és nem adott kellő energiát a gépnek. Így jöhetett az új szerzemény.



Az új hajnyíró Philips QC5002-es típus lett, ez a Philips legalapabb hajnyírója 4 ezerért. Neten olvastam előtte róla és jókat írtak, és azt kell mondanom tényleg remek kis gép. Kapunk hozzá egy fésűt és egy tisztító kefét. A pengék önélezőek és lekerekített a végük, hogy nehogy megsértse a bőrt amikor távtartó nélkül használjuk. Egy darab rátét van hozzá ami állítható 4mm-től 21mm-ig 7 lépésben. Erre az alkatrészre vigyázzunk, mert elvesztése vagy megrongálódása esetén nem tudom, hogy beszerezhető-e.  Az egyetlen negatívumot is ez az alkatrész adja, mégpedig hogy a haj könnyen beszorul a  vágófej fölé és a rátét fésűi közé. A vágószélessége 3cm a gépnek. Az elektromos vezetéke fix, tehát nem húzható ki a készülékből, hossza majdnem 2 méter. A gép jól dolgozik könnyedén viszi a sűrű vastag hajat is, nem hallani rajta hogy erőlködne. Méretével, fogásával, kialakításával nincs gond. Két év gyári garancia jár hozzá. Ahogy olvastam máshol is a véleményeket, nemszokott gond lenni vele. Szóval szerintem kezdésnek 4ezerért tökéletes, esetleg egy ollót kell még mellé beszerezni, ha csak egyszerűbb rövid frizurát szeretnénk nyírni. Ebben az árban kapható már az eggyel frissebb modell is a QC5115-ös.

Magát a hajnyírást elleshetjük a fodrászunktól, videóról vagy megtanulhatjuk könyvből is, és hogy megértsük hogyan is működik a gép nézzük meg hogyan készül.


11 megjegyzés:

  1. Nekem eltört a műanyag vágásmagasság-állítója. A gyártó 2.800Ft-ért árulja... Jó hogy lehet kapni...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. honnan tudnék rendelni? ha lehet akkor írd meg légyszi

      Törlés
    2. Ja most olvasom, hogy ami neked kellene, annak a gyártása megszűnt. Szóval ritkaság számba megy, és ahol találtam is olyat, (külföldi oldal) abból már egy új gépet tudsz venni.

      Törlés
  2. Az korrekt, annyiért már majdnem új gépet vesz az ember.

    VálaszTörlés
  3. Ugyan ilyen van nekünk is, legalábbis így néz ki és az is Philips. 2 éve tökéletes!

    VálaszTörlés
  4. Nekem naná hogy két év előtt lett kontakt-hibás: úgy ahogy pl. a head-set-ek szoktak, ahol a kábel érintkezik a géppel...
    Szerintem nem éri meg hivatalos szervízbe vinnem, szerelem magam lesz már látom előre ;)

    VálaszTörlés
  5. sry, két év után (!) (pont két hónappal.) lett hibás...

    VálaszTörlés
  6. Nekem működne, csak kinthagytam a rugóját száradni. Kedves rokon kidobta.. és kellene hozzá vennem vágókést meg fésűt is. Ennek elnapolására (kb 3x annyiba kerülne mint egy új gép) vettem QC5115-öt. elkezdett szorulni a vágókés.. hiába takarítgattam ki állandóan, uganúgy megszorult 2-3 mp alatt.. még garis, ideje ellátogatni a szervízbe.. bár igaz mosta WD-40-nel elég szépen helyrejött.
    Szóval ha van valakinek QC5002-höz rugó kés fésűje, amitől megszabadulna, szóljon: devilz@vipmail.hu Köszönöm!

    VálaszTörlés
  7. Sziasztok!

    Nekem is volt ilyen, kettő is de brutál gyenge volt.
    Állandóan cibálta a hajam.. Használhatatlan. Normál hajam van, a fene se érti..

    Volt ilyesmim 5 éve vettem, az marha erős volt ehhez képest, csak sajnos elromlott..

    VálaszTörlés